awokado z jajkiem
Przepisy Śniadania

Awokado z jajkiem i boczkiem

Przyznajcie się – kto zaczął 2020 stwierdzeniem “Nowy rok – nowa/y ja!”? 😉 Dla niektórych to czas pracy nad sobą, dla innych po prostu kolejny rozpoczęty rok. Dla tych, którzy chcą zacząć dbać o to co jedzą mam przepis na pyszne śniadanie na dobry początek dnia. Mowa o awokado z jajkiem i boczkiem. Szybki i prosty przepis, którzy pomoże Wam trzymać się noworocznych postanowień o zdrowszym odżywianiu. Spróbujcie koniecznie! 😉

Składniki:

  • 2 duże, dojrzałe awokado
  • 4 jajka
  • 20 g tartego parmezanu
  • kilka plastrów boczku wędzonego
  • sól, pieprz

Sposób wykonania:

  • Awokado przecinamy na pół wzdłuż i pozbywamy się pestki. Wydrążamy część miąższu awokado, tyle by zmieściło się jajko.
  • Z kawałków folii aluminiowej tworzymy obręcze, które posłużą za gniazda dla naszych awokado. Pozwoli to utrzymać je w miejscu, jednocześnie zapobiegając wylewaniu się jajka. Obręcze z folii układamy w naczyniu do zapiekania.
  • Połówki awokado układamy na gniazdach i doprawiamy solą i pieprzem. Do każdej połówki rozbijamy po jednym jajku i ponownie doprawiamy solą i pieprzem. Naczynie wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200° na ok. 10-15 minut lub do momentu kiedy białko się zetnie.
  • Kiedy awokado się zapieka smażymy nasz boczek na chrupko. Gotowe plastry boczku siekamy na mniejsze kawałki i odkładamy na bok. Po upływie wymaganego czasu nasze awokado posypujemy tartym parmezanem i zapiekamy jeszcze 2-3 minuty.
  • Gotowe awokado wykładamy na talerze i posypujemy kawałkami boczku. Gotowe!

Uwagi dodatkowe:

Boczek i parmezan możemy zastąpić innymi ulubionymi dodatkami, np. świeżymi lub suszonymi pomidorkami, szczypiorkiem czy świeżymi ziołami.
Drukuj przepis

Podziel się z innymi